Απόλυτη πρόκληση

Κατά γενική ομολογία ο δυσκολότερος 4Χ4 αγώνας επί ευρωπαϊκού εδάφους, με τις φετινές καιρικές συνθήκες να τον κάνουν ακόμη σκληρότερο. Από τις 14 ομάδες τερμάτισαν μόλις οι 8, αποδεικνύοντας τη δυσκολία των δοκιμασιών.

Και μόνο η βόλτα στις βαλτώδεις πλαγιές των Καρπαθίων είναι μία δύσκολη περίπτωση. Όσοι έχουν βρεθεί εκεί ξέρουν… Πόσο μάλλον να ανταγωνιστείς στο περιβάλλον αυτό με έμπειρα πληρώματα και άρτια εξοπλισμένα και προετοιμασμένα οχήματα – όχι αυτοκίνητα, μια και έχουν χάσει από καιρό τον χαρακτηρισμό! 

Οι κανόνες; Χαλαροί, προς όφελος όσων προσπαθήσουν περισσότερο, όσων φτάσουν μακρύτερα. Πριν 3 χρόνια όλοι περίμεναν 2 ημέρες, να κατέβει η νικήτρια ομάδα ένα χείμαρρο, διανυκτερεύοντας, ως συνήθως, στο βουνό. Ένας αγώνας επιβράβευση όσων έχουν μυηθεί στα μυστικά της πραγματικής περιπέτειας που ακούει στο όνομα εκτός δρόμου οδήγηση. Και όλα αυτά για 7 συνεχείς μέρες, με ελάχιστη ξεκούραση και μηδαμινές ευκολίες. 

Για πρώτη φορά φέτος, πέρα από το καθαρά διαγωνιστικό κομμάτι, αυτό με τα αυτοκίνητα να χωρίζονται σε ομάδες των δύο και να προσπαθούν μαζί να περάσουν τις δυσκολίες, υπήρχε κατηγορία open, με μεμονωμένα αυτοκίνητα σε παράλληλη, πιο απλή διαδρομή και μοτοσικλέτες. Ο αγώνας διοργανώνεται από το 4x4 Club Off-Road Adventure Romania στην περιοχή της Deva στη Transylvania της Ρουμανίας. Λαβαίνει χώρα την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου με συμμετοχές από όλη την Ευρώπη. 

Το αγώνα και τους Ρουμάνους που τον διοργανώνουν τον έκαναν γνωστό στην Ελλάδα οι άνθρωποι της Λέσχης 4Χ4 από την Ορεστιάδα, που εδώ και αρκετά χρόνια συμμετέχουν σε αυτόν! Γέφυρα επικοινωνίας είναι πλέον οι Nomads και ο Ionut Makri, μέλος της οργανωτικής επιτροπής, συνέντευξη του οποίου μπορείτε να βρείτε στο τεύχος 7. 

Στο αγωνιστικό κομμάτι, που μετράει το λιγότερο, μόλις 300 βαθμοί χώριζαν τις 3 πρώτες ομάδες μετά από επτά ημέρες αγώνα, αποδεικνύοντας πόσο έντονος ήταν ο συναγωνισμός. Οι Ισπανοί, με παράδοση στον αγώνα, είδαν ένα ακόμη αυτοκίνητό τους στην κορυφή, αν και με… Ρουμανική βοήθεια. Στη δεύτερη και τρίτη θέση οι ομάδες ήταν αμιγώς Ρουμανικές. Δεν μπορεί παρά να σημειωθεί σαν σημαντικός ο τερματισμός των δύο Samurai στην 4η θέση, αφού ο αγώνας, αντίθετα από τις ελληνικές διοργανώσεις, δεν ευνοεί τα μικρά αυτοκίνητα. Στην κατηγορία Open δύο Ρουμανικά  Nissan Patrol βρέθηκαν στην πρώτη θέση, ακολουθούμενα από ένα Land Rover Discovery.

 

EXTREME section:
 
1st place:
 Carles Barange, Jesus Diaz / Spain / LR Defender 90 / 1435 pt
 Florin Radu, George Moale / Romania / Toyota HDJ 80 / 1435 pt
 
2nd place:
 Maurilio Zani (ITA), Bucur Milancovici (ROM) / Nissan Patrol 3.3 TD / 1608 pt
 Sorin Craiu Toth, Alin Lapadus / ROM / Mercedes G / 1609 pt
 
3rd place:
 Cristi Doxan, Tudor Timotin / ROM / Toyota BJ71 / 1781 pt
 Dan Kiraly, Barna Kiraly / ROM / Range Rover / 1781 pt
 
4.
Thomaso Tonicello, Andrea Sardo / ITA / Suzuki / 1890 pt
Bernhard Hofstätter, Nikolaus Schoenborn / AUT / Suzuki Samurai / 2153 pt
 
5.
 Patrick Vandickelen, Patricia Rener/ Belgium / LR Defender 90 / 2233 pt
 Peter Segers (Belgium), Jacky Taligot (FRA) / Jeep Willis / 1909 pt
 
6.
Stefan Grigorescu, George Ardelean / ROM / Mercedes G 300 / 2454 pt
Cristian Popescu, Mihai Andrei / ROM / Mercedes G 500 / 2456 pt
 
7.
 Markus Stampfl (GER) + Cristian Padurariu (ROM) / Mercedes GE280 / 2457 pt
 Robert Copacinschi, Andrei Jalba / ROM / Nissan Patrol 2800 / 2457 pt
 
8.
Marian Delcea, Marius Vlad / ROM / Mercedes G 280 / 3060 pt
Gabi Nicolae (ROM), Jordi Rodriguez (Spain) / Nissan Proto td42 / 3066 pt
 
Participants on EXTREME section:
 John Geldhof, Tine Wauters / Belgium / Toyota LJ 70
 Koen Celis, Waldchem Tom / Belgium / Toyota LJ 70
 Walter Philippo, Tom Olieslagers/ Belgium / Jeep M38a1
 Edi Jugovac (Slovenia), Fausto Furlani (ITA) / Nissan Patrol GR
 Matej Korenika (Slovenia), Alberto Roselli (ITA)/ LR Defender 90
 Liviu Stan, Iulian Trentea (ROM) / Range Rover
 Tiberiu Stan, Lucian Curcan (ROM) / Toyota LC 73
 Gianluca Coccarielli (ITA), Roland Simcic (HR) / Fiat Campagnola
 Koen de Ridder, Steven Omblets (Belgium)  / Toyota BJ 70
 Ivano Pierigh, Alessio Dainese / Suzuki (ITA)
 
 
The Winners of the OPEN section:
 
Flavius Palcu, Ioana Nistor / ROM / Nissan Patrol
Valentin Ambruster, Mihai Ambruster / ROM / Nissan Patrol
Cristian Bilan, Cristin Ciovlica / ROM / Land Rover Discovery
 
 
The Winners of the MOTO section:
 
1. Nelu Somodean - Bistrita
    Laurentiu Nedelcu - Bucuresti
2. Tiberiu Cojocaru - Bucuresti
    Cornel Stoica - Bucuresti
3. Misu Ioanitescu - Buzau
    Sorin Cristea - Buzau